2021. feb 10.

Könnyű préda

írta: L_Ripley
Könnyű préda

nintchdbpict000551336835.jpg

A kép forrása: dailymail.co.uk

Elém került ma egy cikk, amiben a szülők digitális tudatosságára hívják fel a figyelmet (Tatár Csilla döbbenetes videójával, ahol 7 perc alatt szedett össze rengeteg információt egy gyerekről az anyukája instagram oldaláról).

Először hümmögtem, hogy hát igen, vannak kevésbé átgondoltan posztoló anyukák is, akik teljes betekintést engednek a gyerek privát szférájába idegeneknek is, de én aztán biztos, hogy nem tartozom közéjük...

Engem, minket ez nem érint, okosan csinálom.

Aztán átnéztem, hogy miket osztottam meg eddig a gyerekemről... és bár kompromittálò, pláne meztelenkedős kép soha nem volt, de át- és belegondoltam, hogy mennyi olyan infót elárultam ezekkel a kisfiamról, amivel könnyen a bizalmába férkőzhetnek.

Újdonsült anyaként minden másodpercet dokumentáltam a gyerekemmel kapcsolatban, és ezt folyamatosan meg is osztottam sok ezer emberrel (és ez csak az a szám, amiről én is tudok), hiszen büszke voltam, nézzétek, milyen szép, az enyém, én csináltam.

Leírtam, hogy miket szeret, mi a kedvenc étele, melyik a kedvenc játéka, mi a trigger, mire ugrik, mitől nyugszik meg.

A pontos paramétereit, hol tart a fejlődésben.

Mivel nekem örömöt okoztak a gyerekemmel kapcsolatos dolgok, másokat is boldoggá akartam tenni.

És legfőképpen magamat mások visszaigazolásával.

Kellettek a lájkok, az elismerés, hogy azt mondják, látunk téged, jól csinálod.

Csak arra nem gondoltam bassza meg, hogy tényleg LÀTNAK ENGEM.

De ami még rosszabb, látják a gyerekemet is. Vagyis nem, nem csinálom jól!

Pont én, akinek a biztonságot kellene megteremtenem számára, én adom ki ezeket az infókat néhány röhögős fejért cserébe.

Azonnal leszedtem mindent, ahol lehetett, állítottam a láthatóságon is.

Lehet, hogy nem ez a jó kezelési módja ennek a dolognak, de én mostantól így szeretném ezt kezelni.

És most itt ülök zsigeri félelemben és talpig libabőrben és azon gondolkodom, hogy hogyan tovább.

Hogyan próbáljak felfegyverkezni egy olyan digitális háborúban, ahol egyedül nem nyerhetek?

Mert ha mindent elmondasz, minden pillanatot megosztasz, mi lesz a gyermekedből?

Lehetséges áldozat.

Könnyű préda.

Digitális zsákmány.

A kérdés csak az, hogy önként odaveted-e?

Szólj hozzá